Hlavní strana

1 Pozdrav z jarní výpravy do Francie. Byla to naše první výprava na francouzské kapry, a musím ač nerad říci, že to bylo ,,jen" o tomto kaprovi.  Zakotvili jsme na vytipovaném místě, které nám mělo přinést nějaké úspěchy, ale za tu dobu nic. Takže jsme se přesunuli jinam.Byl to boj, na jezeře bylo totiž více vody, a tak pruty jsme museli mít daleko  ve vodě. Parťák Dub měl záběr hned první den, ale byla to asi 120 cm štika chycená na kuličku Banana fish. Druhý den se za námi stavili naši teamový kolegové, kteří pokračovali dále na jih. Další dny byl klid, až asi šestý den večer přišel záběr. Nebyl nijak razantní, ale byl. Ten večer byla mlha, a já musel za rybou na vodu. Byl to velký boj, v mlze na člunu a ryba v travách. Po asi 20 min. zdolávání skončil v síti podběráku. Byl to můj první a na této výpravě poslední francouzský kapr. Který vážil 19.8 kg a měřil 98 cm.Chycen na Bloody craba. Výprava trvala 10 dní čistého pobytu u vody. Musím říci, že to bylo krásných 10 dní, protože bylo krásné jarní počasí, ptáci zpívali jak o život a vše živé kolem nás se probouzelo ze zimního spánku. Snad se další výprava, co se týče úlovků, povede.

PETRŮV ZDAR

DSC 0010Tak jsem konečně podnikl svoji první výpravu do Francie, kde jsem pochytal krásné ryby. Než dám do kupy fotky a zprávu, tak zatím posílám aspoň svého prvního francouzského kapra, který zabral hned první noc na 2x24mm Chilli losos.

IMG 3350    Na přelomu Dubna a Května se stejně jako loni vydávám společně s „Kameníkem“ na výpravu za francouzskými kapry. Cesta probíhá bez problémů, až na menší plánovanou zastávku v Německu, kde nám kamarád Pavel mění prasklé přední okno :-D  K prvnímu jezeru ve Francii přijíždíme brzo ráno a jdeme pozdravit kamarády, kteří už týden chytají, ale zatím bez úspěchu. Po kávě a malém odpočinku pokračujeme k dalšímu jezeru. Po průzkumu  krásného jezera vybíráme místa a rozbalujeme vše potřebné. Na tuto výpravu jsem si vzal dva druhy krmení a to CHILLI LOSOS a W.S. oboje v průměrech 20 a 24 mm ...

1Skončilo léto a začalo to správné období na kapry, už jsem si plánoval jednu či dvě víkendovky na naše státní vody a v tu chvíli mi přišla nabídka, vyrazit s kamarády do Maďarska. Jelikož pro mne z neznámého důvodu jim to jeden člen výpravy 14 dní před odjezdem odřekl. Zprvu jsem byl velmi vlahý na tuto nabídku kývnout, ale urputnost mých kamarádu neznala mezí a tak jsem nakonec nabídku přijal. Vše jsem balil a sháněl dost narychlo, ale nakonec jsem vše potřebné získal a tak jsem mohl ke konci září vyrazit na svou první zahraniční výpravu. Nebudu vám lhát, čím více se to blížilo, tím více jsem se těšil a zároveň se i bál, že totálně pohořím.

IMG 2311Na přelomu dubna a května jsme společně s parťákem Tomášem naplánovali první výpravu za Francouzskými kapry.

Po klidné cestě jsme v neděli brzo ráno ocitli na místě u vybraného jezera. Po „menších“ problémech s koupením povolenek, které jsme stejně dostali až v pondělí ráno, jsme konečně mohli začít se samotným lovem J .   Po dvou dnech, kdy se počasí rychle měnilo, bohužel pro nás k horšímu. Voda se totiž díky dešti, kroupám, sněhu a větru ochlazuje ze 14 stupňů na 11. Na mém místě dostávám několik záběrů od velkých cejnu a jelců. „Kameníkovi“ se daří a podebírá prvního “Francouze“ lysce vážíme, parádních 16,6kg. První ryba na Spice fish + popka. Po dalších dvou dnech nepříznivého počasí, kdy se víc pereme z bahnem a počasím, má Tom dalšího krásného lysce 17,8 kg a hned ráno při balení a stěhováni na nová místa podebírá jediného šupináče naší výpravy a ním pokořuje hranici 20 kg. Rybě navážíme 21,3 kg.