Hlavní strana

11  Jednoho krásného slunečného dne, mne z rozjímání vyruší zvuk mého mobilního telefonu. Zvedám telefon a k mému překvapení zjišťuji, že na druhém konci je Ríša. Po krátkém rozhovoru mi oznamuje, že vypadl jeden team z finálového závodu na který jsme se bohužel nedostali. Oznamuje mi, že další na řadě jsme mi team BejsFish. Neváhám ani vteřinu a účast potvrzuji. Vím, že se Ondry ani nemusím ptát, protože jeho odpověď znám, což se mi po chvíli potvrzuje. Ondra je z divoké karty, kterou jsme dostali, samozřejmě nadšen :o)

Jak už bývá zvykem u těchto závodů, na které se samozřejmě jako každý rok moc těšíme, chceme se sejít se všemi už noc před závody. Přemek, už vyjel kolem čtvrté hodiny a v tu dobu mě píše Ondra, že se o něj pokouší nějaká chřipajzna. Nicméně závodu se vzdát nechce, tak se domluvíme, že se to doma pokusí vypotit se ženou a pojedeme až ráno. Vstávám kolem páté hodiny, což není žádná hitparáda, ale jedu na ryby a ne do práce, tak je to hned lepší pocit. Po chvíli jízdy naberu Ondru a vyjíždíme směr Ralsko na Novodvorský rybník. Zhruba po dvou hodinách přijíždíme na místo, zbývá trochu času poklábosit s ostatníma a pomalu půjdeme na losování.

Začíná losování a Michal se nám snaží, vtipnou poznámkou, přidělit místo A1. Toto místo je hodně ošidné a vytáhnout zde rybu, už požaduje celkem umění. Nečekaně z koše vytáhne Richard (pořadatel) Light carp team a Michal jde losovat místo jako první. Hrábne 4do saku s lístečky a po přečtení zřejmě nevěří svým očím, místo které škodolibě přisuzoval nám si nakonec vylosoval sám:o) My jdeme na losování skoro poslední. Vytahuji místo B1, což je naproti klukům u hráze rybníka. Na tomto místě jsme chytali minulý rok a za 48 hodin se nám podařilo zdolat 3 bodované kapry, tak že máme smíšené pocity.

1.den
       Klakson z auta nám oznamuje začátek závodu a jdeme na to. Tak a jde se na to. Hned na začátek nastražujeme bludnýho kraba z naší kuchyně, který nám letos pomohl nachytat mnoho krásných ryb. Zhruba po půl hodině máme první záběr a za pět minut je kapřík na podložce. Superrrr, první ryba na celém rybníce, tak si říkáme, že máme aspoň jednu cenu, ale to jsme vůbec netušili jak to bude všechno pokračovat. Po další půl hoďce přichází záběr i na můj prut a další bodovaný kapr je vyfocen a puštěň zpět do rybníka. Celý nabuzený čekáme na další záběry, ale ty už bohužel nepřicházejí. Na večer začínáme i s krmením a to se hned ukazuje jako dobrá cesta, hned po setmění přicházejí další kapříci, tentokrát na Ondrův prut.

2.den
      Vstáváme s rozedněním kolem šesté hodiny, v celku jsme se dobře vyspali, protože od půlnoci jsme neměli žádný záběr. Vše přehazujeme a líčíme různé typy montáží a nástrah. Já zkouším novinku na příští rok jahodu a Ondra líčí svéhu Bloodyho. Po náhozech 6přicházejí záběry po půl hodinových intervalech, a to až deseti hodin. Jak přícházejí rozhodčí vážit ryby, tak se dozvídáme, že skoro nikdo ryby nechytá, maximálně jednu až dvě ryby. Jen na jednom místě chytli kapra kolem 14,5 kilogramů. Dopoledne přivítáme Richarda, který si jde spočítat výsledky za uplynulý den. Mě to nedá a jdu se podívat za klukama na druhou stranu a zjišťuju, že mají taky rybu a nějaké ryby jim spadly, takže v celku panuje dobrá atmosféra. Po obědě přicházejí aktuální výsledky a snad špatně vidíme, protože jsme na prvním místě a kluci s jednou rybou jsou čtvrtí. Odpoledne jsme bohužel žádný záběr neudělali, tak si říkáme, že večer to zas přijde a taky že přišlo. Přes noc se nám podařilo výtáhnout přes čtyřiceti kilo ryb, paráda :o)

3.den
      Ráno přehazujeme a je to úplně stejné jako ráno předtím. Takže zase dobrý ranko, ale to vůbec netušíme co nám tento den přinese. Ondra má kolem jedné hodiny parádní jízdu, přisekává a začíná litý boj :-) Zapoměl jsem říct, že ryby jsou zde bojovné a vytáhnout je není jen tak. Po dvaceti minutách je 12 kilový kapřík na podložce a následuje focení s krásným šupíkem. Přichází Ritchi s výsledky a zjišťuje, že už máme 100 kilo ryb a druzí mají kolem 30 kilo. Říkáme, že už to nesmíme pustit. Přehazujeme a čekáme na záběry v bivaku, kde koukáme na kaprařský film na mobilu :-) V tom přichází záběr na můj prut, 10padák a říkam si, že to bude asi nějaký ten pěkný lín. Ale  najednou ta ryba zůstává u dna a přejíždí ze strany na stranu. Po dvaceti minutém boji se poprvé ukazuje, nevypadá vůbec špatně. Za pět minut už je v podběráku, nemůžu věřit vlastním očím. Dáváme do saku krásného lysce a zjišťujeme, že má 16,90 kg. Superrrrr, můj osobák a taky  zatím největší chycená ryba :-) Následuje focení a pusa na rozloučenou a šup do vody. Zastavujeme se za klukama vedle a ukazujeme jim kapra a dozvídáme se, že taky začínají chytat, mají další kapry a dokonce i amura. Přichází noc a zase krásné záběry. Kolem jedenácté večer má Ondra na prutě krásného 15 kg lysce, taky to byl dlouhý boj a ryba už je na
suchu :-)

4.den
      Tak a je tu den balení, zkoušíme na to nemyslet, ale tušíme, že takový náskok už nikdo nemůže dohnat. Neleníme a ještě ráno chytáme dva kapříky. Kluci přes noc chytli 3 kapříky a budou čekat na výsledky, protože vědí, že jim jde taky o bednu!! Zazněl zvuk výstřelu a závody jsou u konce. Balíme a balíme, to snad nemá konceee. A je to, rozloučíme se s místem a jedem na vyhlášení. Ceny jsou již připravené, jak za sektory, tak za celkové umístění. Ceny jsou jako vždy perfektní a každý rybář si snad přišel na své. Přichází vyhlášení, nejdříve se hodnotí první a nejtěžší ryba a fakt to dopadlo, máme obě ceny. Přebíráme pohárky a první ceny. Další na řadu přicházejí sektory, bohužel musím říct, že tři týmy nechytli bodovanou rybu, tak se o ceny muselo losovat. A přichází to hlavní, celkové umístění. Kluci z Light carp teamu zjišťují, že jsou TŘETÍ a mají bednu, krásné umístění. Druhý je spolupořadatel Martin Brožek se 70 kilogramy a nám pomalu dochází, že to máme doma. První flek 206 kg, super výsledek celého týmu. Ritchi nám předá honosné ceny, pogratulujem  všem účastníkům a následuje focení na bedně. Ještě jednou všichni pogratulují Ritchimu za skvěle zorganizované závody a za krásné ceny. Budeme se těšit na další rok a hurá domů pochlubit se poháry.