Hlavní strana

8 další krasavecLetošní zima je poněkud neobvyklá, již v únoru to venku vypadá jak v brzkém jaře. Sluníčko svítí, ptáci zpívají, ledy již povolily a tak nám nic nebrání vyrazit na první výpravu. I když jsou již naše oblíbené písníky a rybníky bez ledové pokrývky, voda v nich je stále ledová. Přimět zde kapra k záběru by bylo velmi obtížné, tak že raději jedeme na řeku. Tam by voda mohla být teplejší a ryby aktivnější. Naše cesty za kapry vedou povětšinou na stojaté vody a tak je pro nás kapraření na řece veliká výzva. Dle satelitních snímků vybírám klidnou lokalitu kousek nad jezem. Na tomto úseku řeky jsme ještě nerybařili a tak se těšíme na to, co nám nové místo přinese.

K vodě přijíždíme dopoledne a za příjemného jarního počasí se vydáváme na průzkum terénu. Dopředu vytipované místo bohužel nesplňuje naše očekávání, ale naštěstí asi 500m proti proudu nalézáme zajímavý flek. K vodě se dá přijet autem, takže je vše za nedlouho připravené. Echolot ukazuje teplotu vody9 vypasený tloušť 7˚C a průměrnou hloubku 3,5-4m. Nic zvláštního se nám však v regulovaném korytě nalézt nepodařilo a tak nahazujeme naše udice napříč celou řekou. Trvá několik hodin, než se rozezní jeden z našich hlásičů. Zdolávám prvního tlouště a věřím v to, že je to dobré znamení. A opravdu se začalo něco dít, zanedlouho mám další záběr. Tentokrát je to podle tahu ryba větší a bojovnější. Kapřík se pere jak o život. Mára ho však hbitě podebírá a tak máme na podložce prvního kapra roku 2014. Yes. Máme velikou radost a po pár fotkách rybu pouštíme zpět. Kapr neodolal boilie WildSquid 16mm obaleného v pastě stejné příchutě. Posílám montáž na stejné místo a dokrmuji několika hrstmi kuliček. Uplyne několik minut a situace se opakuje, tentokrát je však záběr razantnější a já běžím k první letošní jízdě. Je jasné, že mám na prutě dalšího kapra, je to opět bojovný nízký říční šupináč. Jeho délka dosahuje krásných 70cm, na místní poměry pěkná ryba. Do rána se mi podařilo ulovit ještě 2 kapry a několik tloušťů i Mára nezůstal bez kontaktu a také několik tloušťů zdolal.

18 i mára se dočkal   Vstáváme do polojasného teplého dopoledne, ryby jako by někam odjeli a my už jsme několik hodin bez záběru. Ani nám to nevadí, užíváme si pohody u vody a vaříme si vydatný oběd. S blížícím se večerem o sobě opět začínají dávat vědět všudypřítomní a nenasytní tloušti. Několik se nám jich daří zdolat, když tu na mě Mára volá, že má kapra. Běžím se podívat a opravdu je to tak, další kapří dorostenec je brzy v podběráku a já tak mohu kamarádovi gratulovat k prvnímu letošnímu kapříčkovi. Následně však tlouští koncert pokračuje a tak jdeme raději spát.22

Je tu poslední ráno naší výpravy. Vstáváme do ledového království, modré nebe nad námi nám vykouzlilo úsměv na tvářích, i když se teplota pohybuje pár stupňů pod bodem mrazu. Celou noc bylo jasno a tak se není čemu divit. Nahazujeme pruty a začínáme balit. Mezitím má Mára razantní záběr, ale když zvedá prut je ryba již ve vázce. Vyjíždí tedy na vodu a doufá v pěkného kapra. Rybu se mu naštěstí z vázky daří vyprostit, jaké bylo však jeho překvapení, když se u hladiny objevil statný tloušť. Tato ryba udělala pomyslnou tečku za naší výpravou a my tak mohli vyrazit ke svým domovům.

Celkově jsme si první letošní výpravu opravdu užili, získali jsme několik cenných zkušeností a odpočinuli si od všedních starostí. Cílovou rybu jsme ulovili a to hned 5 kousků. Nejednalo se sice o žádné obry, však v tomto ročním období jsou to pro nás úlovky nevšední a velmi hodnotné. Jako nejlepší nástraha se nám opět osvědčila divoká oliheň, která jako vždy nezklamala ani ve studené vodě.