Hlavní strana

0. den - noc
Na Dešnou přijíždíme o den dříve. Přeci jenom to nemáme za rohem a 3,5 hodiny dlouhá cesta po ránu, před tak dlouhými závody, na odpočatosti moc nepřispěje. Po krátké prohlídce nádrže, si dáváme lehkou večeři. Po které řešíme, kam položit přes noc hlavy. Po radě pořadatele, že tu jsou i volné chatky, neleníme a za mírný poplatek, do jedné z nich vlezeme. Noc tímto přečkáme vsuchu. Tedy dalo by se tak v zastřešené chatce předpokládat, ale tady udělal pokrývač zjevně někde chybu :o)

Prezentace, losování, A je to tu. Prezentace a losování. Ondra losuje, já se držím fotoaparátu. Nervozita je to slušná, zvlášť, když jsem viděl místa, na které je potřeba horolezecké vybavení. Uf, Ondra vylosuje přijatelné místo na druhé, snadno schůdné straně. První krok je štastně za námi.

1. den - noc
A hurá na místo. Vybalit, postavit, krmení, nakoulet, navázat, kontrola a čekat. Puf puf a je odstartováno. Nevnímám kam kdo z okolních týmů nahazuje. Strategie, dle rad těch, co zde již chytali, zněla jasně. Z tohoto místa, kde se nacházíme, házet co nejdále. Po půl hodině přichází první záběr a za chvíli se na břehu mrská i první kapr. Za hodinu další, což nevypadá jako špatný začátek, jenže poté, kromě pár nebodovaných čudel, do večera nic. Týmy okolo jedou a tahají rybu za rybou. Nu co, na noc přikrmujeme a čekáme co bude. V noci krom 2 bodovaných a několika nebodovaných, se nedělo nic. Tedy dělo, pršelo, ba i lilo, což mě překvapilo až tak, že jsem v děšti promočil dvoje věci. I přes nepřízeň počasí a vývoje závodu. Nevěšíme hlavy a přemýšlíme co s tím dál.

2. den - noc
A jsou tu první výsledky, po kterých se nám zamotají hlavy a nejraději bychom jeli dom, ale "nač stahovat kalhoty, když36 brod je ještě daleko" :o) Ondra nahazuje do jiného místa, z kterého přijde do 5 minut záběr. Přehazuji jeden prut taky a též nečekám dlouho na záběr. Dlouho neotálíme a na novém místě zakrmujeme. Konečně víme jak to na Dešné chodí. Záběry přicházejí pravidelně a začínáme si to plně užívat. Také pomalu začínám chápat, proč se tomuto místu říká Dešná. Opět prší.

3. den - noc
Do rána sice moc ryb nechytíme, ale přes den nám to šlape. Po druhých výsledcích je nám již lépe, neb za posledních 24 hodin nám na konto přibylo 172 kg bodovaných ryb, s těmi ze včerejšího dne je to hezkých 263 kg ryb, což nás posouvá na 11. místo. Začínáme tento revír pomalu chápat a tak začínáme rybám předkládat to, co jim nejvíce chutná a na co okamžitě reagují. Záběry přicházejí stále v kratších intervalech a chvílemi máme vytažené všechny 4 udice. Také se nám daří vyselektovat nebodované ryby a z vody vytahujeme mnoho kaprů 8-12 kg. Po jednom záběru nezáběru, přitahuji ke břehu težšího kapra, kterého si musím podebírat sám. Ondra drží v ruce druhý prut, taktéž s rybou. Rybu se mi podaří navézt bez problému do podběráku, kde zjišťuji, že tuhle sám na břeh nevynesu :o)) Ondra zdolá kapra a hned běží s vážícím sakem, abychom kapříka dostali na břeh. Uf, teď vidíme, že to není kapřík, ale kapří mamina. Pár fotek a šup 26s ním na váhu, jo, 16,70 kg. Což rozhodčí vtipně okomentuje,
cože jsme to chytili za obludu :o) Tušíme, že největší ryba závodu by nás nemusela minout. Po náročném dni, padáme na lehátka a rychle usínáme. V noci vybíhá jen Ondra, se mnou nehne ani u hlavy umístění příposlech. Jaké překvapení, když jdu ráno přehodit a u břehu v saku odpočívají kapříci :o) Z deštěm nic nového, v noci prší, přes den prší, večer prší.

4. den - noc
Už se nesou, už přicházejí další výsledky, které nás potěší. Za posledních 24 hodin, jsme dostali na břeh 240 kg bodovaných ryb a celkem máme na kontě 503 kg ryb. Všem dáváme jasně najevo, že nejsme žádný vořezávátka. Zlepšení nás vyhouplo o jedno místo vpřed a co těší, že od 2 do10. místa je to vyrovnané. Jen jeden tým všem utekl o parník. Právě ten tým, co sedí napravo od nás. Klukům to viditelně šlape a se vší skromností si užívají svých 5 minut42 slávy. Natož tým nalevo, se nechce vzdát a když vidí, že se nám to rozjezdilo. Chce se za každou cenu svézt na stejné vlně s námi. Proto se musíme několik hodin zamračeně dívat, jak se do vzdálenosti kam nahazujeme, sype krmení v množstvím větším než malém. Ano, jsme na závodech a každý má nárok, si s vylosovaným místem naložit jak uzná za vhodné, samosebou v rámci pravidel. Pravidla nepravidla, nevím co tam bylo naházeno (řekl bych že nějaký fujtajbl), ale my čekali půl dne, než nám to začalo opět jezdit. Během dne zdoláváme opět většího kapříka, kterého jako bychom někde již viděli. Po zvážení je nám to jasné. 16,77 kg nám zaručuje, že zdoláváme toho samého kapra jako včera. Právem chodím od teď s nosem nahoru :o)

5. den - noc
Poslední výsledky jsou pro nás trošičku zdrcující. Po předešlých vydařených dnech, máme na kontě jen 85 kg ulovených ryb. Naštěstí tým nalevo, přestal s krmnou kampaní a nám to po obědě začalo opět jezdit. Ztrátu na přední pozice máme sice velkou, ale nevzdáváme to a dřeme co to jde. Opět dostáváme ryby na námi zakrmené místo a vytahujeme jednu obludu za druhou. Boj o bednu je  v této situaci marný, ale nic není nemožné. Jenže dle všeho se to rozjezdilo všem týmům na předních pozicích. Hlavně tým na stanovišti 17 se rozjel a tři naráz zdolaní kapři není u nich problém. Jedno víme jistě, pokud chceme pomyslet na lepší umístění, tak dnes v noci nespíme. Což jsem splnil. Jen Ondru neprobudí nic, ani moje hlasitější prosba o pomoc :o)

6. den
Ráno po zvážení jedné várky kapříků, během chvilky naplňuji znovu saky. To už Ondru probudí a jde mi pomoci. Poslední hodiny se nám opět daří a o záběry není nouze. Ondra po tuhém boji zdolává krásného 93 cm dlouhého šupináče s váhou 15,17 kg. Krásná ryba a Ondra se rozplývá štěstím :o) Ani se mu nedivím, taková ryba se netahá běžně, ani na Dešné ... Puf puf, a závodu je konec .... jj, balit se nechce, i přes viditelnou vyčerpanost, by jsme zůstali. Neradi, ale musíme balit. Balení nám dává zabrat, hlavně očista od bláta, které je všude. Zabaleno, naloženo a rychle k vyhlášení ...

Vyhlášení:
Chvíle napětí. Jo, největší ryba závodu je naše a dokonce 2x :o) Jenže co to? Jen pohárky? To nás moc nepotěšilo.
Dvě nejtěžší ryby závodu, evidentně i nejdelší a jen  .... ? No, tohle docela i zabolelo. Výsledky jsou brány popořadě od posledního k prvnímu. Chvíle očekávání, kdy 11. místo, ještě ne. 10. místo, tak ne. 9. místo to taky ne a 8. místo, tak tam už jo. Po posledním vydřeném dnu bych si dal klidně i 6. místo, ale dle vývoje závodu, je i to 8. místo vynikající. Na prvních dvou místech se umisťují týmy, kdy váha ulovených ryb přesahuje 1tunu. Úctihodný výkon, gratulace.
Vlastně gratulace všem, neb to byl férový závod.